بهترین و معتبرترین مقاله و تحقیق های دانشجویی که دارای منابع علمی جدید می باشند آماده گردید فایل های مربوطه تماما به صورت ورد و قابل ویرایش می باشند جهت دانلود مقاله ها بر روی لینک های مربوطه کلیک نمایید
این تحقیق با هدف، بررسی نقش حمایت سازمانی ادراک شده و پیامدهای آن انجام شده است.
در
راستای دستیابی به هدف مذکور سعی شده است تا مرور مستند برادبیات موضوعی
مربوط به حمایت سازمانی ادراک شده انجام شود تا مبنایی برای بررسی و
مطالعات بیشتر در خصوص موضوع، فراهم گردد.
در روش شناسی این تحقیق، از روش اسنادی و کتابخانهای استفاده گردیده است.
وقتی
سازمان ومدیران آن از کارکنان در جنبههای مختلف حمایت میکنند، در
کارکنان خود زمینه جبران این حمایت را فراهم مینمایند به عبارتی کارکنان
تمایل دارند نسبت به گذشته در قبال این حمایت، متعهدتر عمل نمایند و یا
رفتاری اختیاری و بدون اجبار در انجام بهتر وظایف خود بروز نمایند.
اثرحمایت
سازمانی ادراک شده در ایجاد رفتارهای مناسب کارکنان موثر بوده و موجب
افزایش کارایی،ارتقا انگیزش و در نهایت افزایش بهره وری سازمان میگردد.
حمایت سازمانی در برانگیخته شدن کارکنان تاثیر دارد و انتظارات کارکنان را افزایش میدهد.
آنها با توجه به حمایتی که از سازمان دریافت میکنند به اهداف سازمان و تحقق آنها توجه مینمایند.
سازمانها
باید با توجه به اهداف سازمانی، امتیازات بیشتری را برای انجام کار در نظر
بگیرند و بدین طریق موجبات افزایش عملکرد کارکنان را با توجه به اهداف
سازمانی و فعالیت بیشتر فراهم کنند.
هر چه کارکنان احساس کنند بیشتر
مورد حمایت سازمان خود هستند، تاثیر بیشتری در افزایش بازخورد، انگیزش،
عملکرد و غیره دارد و این احساس در آنها ایجاد میشود که باید با توجه به
رفتارها و نگرشهای مناسب در سازمان ایفای نقش نمایند تا عمل آنها در
راستای منافع سازمان بوده و از این طریق حمایتهای سازمان را جبران
نمایند.
بنابراین هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه حمایت سازمانی ادراک شده با عملکرد شغلی بوده است.
منبع : حمایت سازمانی
شهید سید مرتضی آوینی در شهریور سال 1326 در شهر ری متولد شد تحصیلات ابتدایی و متوسطهی خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند و سپس به عنوان دانشجوی معماری وارد دانشکدهی هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد او از کودکی با هنر انس داشت؛ شعر میسرود داستان و مقاله مینوشت و نقاشی میکرد تحصیلات دانشگاهیاش را نیز در رشتهای به انجام رساند که به طبع هنری او سازگار بود ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معماری را کنار گذاشت و به اقتضای ضرورتهای انقلاب به فیلمسازی پرداخت
بعد از گذراندن تحصیلات مقدماتی و اخذ دیپلم، موفق به گرفتن فوق لیسانس
معماری از دانشکدهی هنرهای زیبای دانشگاه تهران شده و قبل از انقلاب
شکوهمند اسلامی، در زمینهی ادبیات مطالعاتی انجام داد.
بعد از پیروزی
انقلاب و تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی قدس سره، در سال ١۳۵۸ به
فعالیت در جهاد سازندگی مشغول شد و جهت مرتفع ساختن مشکلات روستاییان به
روستاها عزیمت کرد؛ اما از مشاهدهی ظلم و ستمی که به این قشر از جامعه از
طرف رژیم سابق وارد شده بود، بنا به ضرورت به سوی فیلم سازی برای جهاد
سازندگی کشانده شد و اولین کار خود را در مجموعهی تلویزیونی «خان گزیده
ها» که در ارتباط با غایله خسرو قشقایی بود، به تصویر کشاند.
سال بعد به
عنوان نمایندهی جهاد سازندگی به گروه تلویزیونی جهاد پیوست و مجموعهی
فیلمهای «روایت فتح» را که خلقتی زیبا از هنر به یاد ماندنی رزمندگان
اسلام بود، به یادگار گذاشت.
شهید سیّد مرتضی آوینی بیش از صد فیلم مستند را تدوین و کارگردانی کرد.
(
یک قسمت از سیل خوزستان، قسمتی از مزد جهاد شهادت، یک قسمت از فراق یار،
یک قسمت از دیار فراموش شدهی بشاگرد و هفتاد قسمت روایت فتح.
در واقع اولین صحنههای جنگ را ما در آنجا، در جنگ با خوانین گرفتیم.
آوینی
روز بیستم فروردین ۱۳۷۲ در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند شهری
در آسمان، به همراه محمد سعید یزدانپرست با مین برخورد کرد و بر اثر
اصابت ترکش مین باقیمانده از جنگ ایران و عراق کشته شد.
هدف اصلی این مقاله بررسی انواع بازارهای مالی است.
در این باره
ابتدا شناخت انواع بازارها و مفاهیم مربوط به بازار مالی و کارکردهای
اقتصادی آن مطرح میشود و در ادامه تقسیم بندی بازارهای مالی مورد ارزیابی
قرار گرفته است و در مورد هریک از بازارها مواردی همچون) تعاریف،وظایف
بازار،کارکردها و مزایای بازار و نهادها و اوراق بهادار بازار مربوطه و
مقایسه برخی بازارها( مورد بررسی قرار میگیرد هدف اصلی این مقاله بررسی
انواع بازارهای مالی است.
در این باره ابتدا شناخت انواع بازارها و مفاهیم مربوط به بازار مالی
و کارکردهای اقتصادی آن مطرح میشود و در ادامه تقسیم بندی بازارهای مالی
مورد ارزیابی قرار گرفته است و در مورد هریک از بازارها مواردی همچون)
تعاریف،وظایف بازار،کارکردها و مزایای بازار و نهادها و اوراق بهادار بازار
مربوطه و مقایسه برخی بازارها( مورد بررسی قرار میگیرد بازارهای مالی
میتوانند تقریبا در هر کشوری در جهان یافت شوند.
بیشتر بازارهای مالی دارای دورههای سنگین تقاضا و معامله اوراق بهادار هستند.
در این دورهها، قیمتها ممکن است از استاندارد خود فراتر روند.
عکس
قضیه نیز در اینجا صادق است، سقوط بازارها ممکن است باعث کاهش قیمتها از
ارزش ذاتی خود، براساس سطوح تقاضا یا سایر نیروهای اقتصاد کلان مثل نرخ
مالیات، تولید ملی یا سطوح اشتغال شود.
نظام مالی کشورها میتواند بر یکی از دو محور بازار پول و سرمایه قرار داشته باشد.
در
کشورهای توسعه یافته، بازار سرمایه در کانون ساختار مالی قرار دارد و نظام
مالی مبتنی بر اوراق بهادار در این کشورها غالب میباشد.
در مقابل در بیشتر کشورهای در حال توسعه بازار پول محور تامین مالی است.
در
چنین نظامهایی بانک ها، همچون سازمانهایی فراگیر عمل میکنند و
شرکتها برای تامین نیاهای خود تا حد زیادی به نظام بانکی وابسته اند. با
توجه به اهمیت بازارهای مالی در جذب سرمایههای داخلی و خارجی در این بخش
به توضیح مختصری از بازارهای مالی پرداخته میشود.
منبع : بازار مالی
مدیریت تعارض یعنی مدیریتی که بتواند در شرایط تعارض به بهترین شکل
سازمان را اداره کرده و بین کارکنان و سازمان تعادل ایجاد کند و تعارض
ایجاد شده را از بین ببرد.
بطور کلی مدیریت تعارض فرآیند تشخیص نقش مناسب تعارض در بین گروهها و استفاده مناسب از فنون مربوطه برای برطرف کردن یا تحرک آنها برای اثربخشی سازمانی است.
توانایی برخورد با تعارض و مدیریت آن در موفقیت مدیران نقش ارزندهای دارد.
از دیدگاه سنتی، تعارض اساسا مخرب است.
باید از آن اجتناب کرد و آن را سرکوب کرد و یا به سرعت به حل و فصل آن پرداخت.
از
دیدگاه نوین، تعارض آشکار میان کارکنان، نشانهای از سلامت سازمانی محسوب
میشود؛ چرا که تعارض میتواند مشکلات پنهان را نمایان سازد، آنها را حل
کند و راه را برای افزایش میزان اثربخشی سازمانی و ایجاد تغییرات مناسب
هموار سازد.
چنانه سعی شود با کاربرد راهبردهای مدیریت تعارض، تعارضات از ساختار مناسب برخوردار شوند، امکان افزایش خلاقیت و اثربخشی فراهم میگردد.
تعارض مهمترین عارضه رفتار گروهی میباشد.
مدیری
که اصول اساسی تعارض و مذاکره را میداند، دارای آمادگی بیشترین خواهد
بود تا بهطور موفقیت آمیز با این موقعیتهای اجتناب ناپذیر، برخورد کند.
تعارض میتواند با استفاده از مهارتهایی چون ارتباطات موثر، حل مساله و مذاکره مدیریت شود.
قبل از هر چیز برای اداره تعارض باید آن را شناسایی و تجزیه و تحلیل کرد و علل ایجاد تعارض را مورد بررسی قرار داد.
پس از تشخیص تعارض و علل آن، نکته کلیدی در مدیریت تعارض، انتخاب سبک مناسب جهت بهره برداری موثر از آن است.
زیرا توانایی برخورد با تعارض و اداره آن، در موفقیت مدیران سازمانها نقش ارزندهای دارد.
اگر
تعارضها سازنده باشند، موجب بروز افکار نو و خلاق میشوند و زمینه
تغییر و نوآوری و تحول سازنده را در سازمان فراهم میسازند و در نهایت به
مدیریت کمک میکنند تا به اهداف سازمانی خویش نایل آید.
منبع : راهبردهای مدیریت تعارض